maandag 10 november 2014

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg!

Verdwalen. Verdwalen en Samantha is bijna onlosmakelijk met elkaar verbonden. De ene keer verdwaal ik en heb ik echt Google Maps (THANK GOD voor Google Maps en mobiel internet) nodig om weer op de juiste route te komen. En de andere keer neem ik een wilde gok en lukt het me zo.

Ooit eerder schreef ik er samen met Tanja een blog over. Tanja en ik samen zijn trouwens ook het perfecte koppel om te verdwalen. Vooral omdat we beide zo ontzettend goed zijn om vaste *kuch* oriëntatiepunten te nemen, want zeg nu zelf. Een zoenend stel en een rijdende viskar zijn daar toch prima voor geschikt?  Die blog van Tanja en mij ging over een dagje Zandvoort. Tanja en ik gingen op weg naar Dirk vd Broek om wat te drinken te halen en verdwaalden. Zijn Erik op t strand voorbijgelopen, want ons zoenend stel was weg, onze rijdende viskar was verplaatst.
Tanja en ik zijn nog wel vaker verdwaald. Laten we zeggen dat wij, zonder Google Maps (en met) wel wat extra tijd in moeten calculeren...

Maar alleen ben ik ook niet de sterkste. *kuch*. Vandaag kreeg ik t voor elkaar om op de heenweg in 5 minuten in 1 keer ergens heen te fietsen, op de terugweg te verdwalen en toch sneller terug te zijn dan de heenweg. Hoe? Geen idee.
Ik fietste erheen en de laatste afslag ging ik rechts. Die had ik extra goed onthouden en ik meende me te herinneren dat de rest van de route alleen maar rechtdoor was.
Dus na hetgeen wat ik moest doen, ging ik linksaf. (Tegenovergestelde richting toch?) En dan rechtdoor. Ik keek verdwaasd om me heen en besefte me dat dit niet klopte. Ik stond ineens aan de andere kant van de wijk, bij de vorige dansschool van Xanne. HOE?

Gelukkig wist ik van daaruit de weg naar huis en was ik binnen 2 minuten thuis, maar wat ik nu fout heb gedaan? En of ik nu ook op n snellere manier de volgende keer die ene bewuste straat zou weten te vinden? Nope.

Hoe is het met jullie richtinggevoel gesteld? Als jullie ergens zijn geweest, weten jullie de weg dan terug of zijn jullie dan ook, net als ik, reddeloos verloren? En hebben jullie ook het orientatievermogen van een potlood?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten