donderdag 13 november 2014

De toiletrol en hoe moet die nu?

Het eeuwigdurende en altijdterugkerende probleem. De toiletrol.

Wie kent de spreuk niet?
"Denk niet bij het laatste vel. Wie ne me komt, die redt het wel!"

En dan het dilemma. Ga je de rol die op is vervangen of niet. En als je de rol vervangt, hoe vervang je de rol. Vervang je de rol dan met het velletje naar voren wijzend of met het velletje naar de muur?

Ik denk dat het in bijna elk huishouden wel voorkomt. De wc-rol is leeg, er wordt een nieuwe rol gepakt en de oude blijft onberoerd hangen in de oude. In ons huis, wordt de nieuwe geparkeerd op het wastafeltje. En soms, wanneer iemand in een creatieve bui is, tref je de rol ook wel eens aan op de knop van de kraan. (WAAROM?)
Dat laatste zie ik nu echt niet de logica van in. Nu heb ik echt niet de illusie dat iedereen braaf na elk toiletbezoek op het toilet gebruik maakt van het wastafeltje, maar de wc-rol op de knop van de kraan? En dat die er dan zo mooi overheen zakt?

Ik kan ook precies zien als Erik de rol vervangen heeft. Want dan zit hij dus met het velletje tegen de muur. Waarom? Maarja, anderzijds kan ik weer niet uitleggen waarom ik hem andersom wil hebben hangen.
Op Pinterest vond ik uitleg daarover. Over het waarom men een wc-rol  op een bepaalde manier ophangt.

Nou, vertel eens. Klopt het bij jullie? En waar vinden jullie zoal jullie nieuwe wc-rol? En de oude?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten