donderdag 16 januari 2014

Neuroloog deel 3

Vandaag was het weer tijd voor een (vervroegd) bezoekje aan de neuroloog. Op1 januari werd me geadviseerd de medicatie te verdubbelen. Dit zou toch echt het  trucje moeten doen... Toch? Niet dus. Dus werd vandaag besloten dat ik andere medicatie krijg tegen de migraine. Een anti-epileptica. Tja, we gaan het maar proberen! Blijkbaar zijn de dagen dat ik alle symptomen heb, behalve de hoofdpijn, ook migraineaanvallen. Dan mag ik wel stellen dat ik meer dan 2x per week migraine heb. Kom maar op met die werking van die medicijnen dan!
Maarja, deze medicijnen hebben bijwerkingen. Waaronder gewichtstoename. En als er iets is waar ik de afgelopen jaren hard aan gewerkt heb, is het wel mijn gewichtsafname! (25 kg) Uitdaging erbij? Maar als ik lees dat men voor elke inname moet eten? Ja, dan snap ik die gewichtstoename wel! Gelukkig wist de apotheker me te vertellen dat een stuk fruit ook voldoende was. Dan houden we dat gewicht wel op peil! Ha! Sammy krijg je niet uhm.. groot?

Eenmaal weg bij de neuroloog viel me in dat de psychiater me deze medicatie ook had voor willen schrijven. Tegen mijn flashbacks en nare dromen. Daar heb ik nu weer andere medicatie voor. Daar even bij opgeteld dat ik al 4 nachten huilend wakker wordt? Dus de telefoon gepakt en contact opgenomen met de psychiater. Ja, ermee blijven lopen doe ik niet! Morgen om half 1 mag ik bij de psychiater terecht. Eens kijken wat hij zegt. Misschien mag ik een van mijn andere medicijnen laten vallen! Misschien adviseert hij deze erbij te nemen. Ik weet het niet. We gaan het zien en ik hoop op het beste wat de bijwerkingen aangaat. Ik kan er slaperig en duf van worden. Ach, dat had ik toch nog niet!

Over 3 maanden mag ik weer terug naar de neuroloog. Hopelijk dit keer wel met een goed resultaat en het bericht dat het beter gaat met de migraine. Of eigenlijk zonder de migraine. En tot die tijd maken we er weer het beste van. Wat een gedoe, wat een geregel. Tja, als ik mijn voornemen wil doen uitkomen, moet ik er wat voor doen toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten