woensdag 15 april 2015

Communie geneuzel. .

Zoals de meesten wel weten doen Xanne en Ymke dit jaar allebei de communie.

Ymke zit in groep 4, dus voor haar is dit vrij 'gewoon', maar Xanne zit in groep 7 en maakt het wat ongewoner. Voor mij als moeder daarentegen, is dit wel heel bijzonder.

Inmiddels is het geregel voor beide dames zover rond, dat ik dénk dat ik alleen de dag zelf nog moet voorbereiden. Ow, en de uitnodigingen. *niet vergeten Samantha!*

In januari zijn we op jurkjesjacht gegaan en beide meiden hebben een GE-WEL-DI-GE jurk uitgekozen. ♡
Daarna heeft het even stil gelegen. Want schoenen al zover vantevoren leek me niet zo'n strak plan!

Vorige week was het de beurt aan Ymke. De schoenen, iets voor in haar haren, inmiddels heeft ze weer gaatjes in haar oren dus kan ze weer oorbelletjes in.
En haar kettinkje wordt uniek. Kortom: Ymke is klaar!

Vandaag was het de beurt aan Xanne. Xanne maakte het me wel wat moeilijker  met haar specifieke wensen en haar eenvoudige kapsel.
Na 3 schoenenwinkels vonden we dan EINDELIJK de schoenen, maar toen de haaraccesoires nog. Ik kan nog niet zeggen dat ik 100% overtuigd ben, maar we gaan van het weekend denk ik maar eens een proefkapsel maken. We hebben van alles waar we wel wat leuks mee kunnen.
Ook de oorbellen en het kettinkje is al binnen.

Vandaag ook zolder opgekropen voor de Doopkaarsen. Al bij de verhuizing vanaf Hoogvonderen wist ik dat ik de Doopkaars van Xanne niet had, dus eigenlijk was mijn zoektocht lichtelijk overbodig, maar ja. Je zoekt toch. Helaas toch echt alleen die van Ymke en die van mij gevonden.
Voor nu is het plan dat Ymke haar Doopkaars gebruikt en Xanne mijn Doopkaars. Deze heeft voor het laatst gebrand bij de Kerkelijke Inzegening van het huwelijk van Xanne's vader en mij. Symbolisch gezien is dit voor Xanne wel mooi en Xanne vond dit ook.
Uiteraard heb ik wel gevraagd of de kaars van Xanne er nog is. Dus wie weet!

Morgenavond is er weer eens werkgroepvergadering. Dan gaan we weer wat dingen doorspreken en hopelijk wordt dan weer en ander duidelijker en helderder over de dag van de dames.

25 Mei 2015 om 11:00uur is de dag van de meiden  en nog 35 communicantjes in Venray.

Wordt vervolgd!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten